ENG/DEUTSCH : Update on My Duolingo Lessons/ Update zu meinen Duolingo Lektionen

Hello everyone. Update on my German lessons on Duolingo. It's been a month since my last post. Here's a link to the last post in case you missed out. https://peakd.com/hive-121566/@wongi/engdeutsch-the-mysterious-connection

I must say the last month has been very trying. This was when the real competition began and it was very fierce. I got into the most cherished diamond league and dropped out due to less participation. I was dropped into the obsidian league and it was indeed painful.

Screenshot_20221219-181545.jpg

The next week I decided to up my game and I found my way back into the diamond league but I was number 17. A very heartbreaking number for someone who always came top three. 17 wasn't a good enough number but it was good enough to get me prompted.

The next week I made my way to the top three. A moment of glory 😇

Keeping my streak has been something I've been diligent with. At first, I thought it was unachievable but here I am 75 days later enjoying the title of a wildfire for keeping a 75 days streak.

Screenshot_20221219-181241.jpg

I got to see my general statistics for the year 2022 and I must say it was quite impressive.

Screenshot_20221219-182100.jpg

And to my badges. I get to earn one badge each month and the process is always fun. Mostly filled with lots of colours I must say.

Screenshot_20221219-181935.jpg

One very exciting part of my learning on Duolingo is the friends quest. Friends quest happens when two mutual friends are given a quest and a deadline. The two friends are supposed to work together to achieve the goal before time runs out. Good thing is that the time is always reasonable and my friends are always pumped with adrenaline. There's no dull moment with my Duolingo friends.

Screenshot_20221219-181905.jpg

I get constant reminders of how well my friends are doing and that's like a motivation to me. You get notified that your friend has reached a 100 days streak and so you also want to reach there. It's fun!

Screenshot_20221219-181504.jpg

Presently I'm in unit 13. The part I always look forward to during lessons is when I get to read a story. I learn new words from stories and it's always interesting.

The journey has been a fulfilling one. With every lesson I take, I get an inch closer to learning German better. I see people with 375+ streaks and I just can't wait to get there.

With love, wongi ✨

Deutsch

Hallo zusammen. Aktualisieren Sie meine deutschen Lektionen über Duolingo. Es ist ein Monat her, seit meinem letzten Beitrag. Hier ist ein Link zum letzten Beitrag, falls du es verpasst hast.
https://peakd.com/hive-121566/@wongi/engdeutsch-the-mysterious-connection

Ich muss sagen, dass der letzte Monat sehr versucht hat. Dies war, als der echte Wettbewerb begann und es war sehr heftig. Ich stieg in die renommierteste Diamantenliga ein und fiel wegen weniger Beteiligung aus. Ich wurde in die Obsidianische Liga fallen gelassen und es war in der Tat schmerzhaft.

Screenshot_20221219-181545.jpg

In der nächsten Woche entschied ich mich für mein Spiel und fand meinen Weg zurück in die Diamantenliga, aber ich war die Nummer 17. Eine sehr herzzerreißende Zahl für jemanden, der immer die Top-3 kam. 17 war nicht gut genug, aber es war gut genug, um mich dazu zu bringen.

In der nächsten Woche bin ich zu den Top 3 gekommen. Ein Moment der Herrlichkeit😇

Meine Streife zu halten, war etwas, mit dem ich fleißig war. Zuerst dachte ich, es sei nicht erreichbar, aber hier bin ich 75 Tage später den Titel eines Wildfire zu genießen, um eine 75-Tage-Streak zu halten.

Screenshot_20221219-181241.jpg

Ich muss meine allgemeinen Statistiken für das Jahr 2022 sehen, und ich muss sagen, es war ziemlich beeindruckend.

Screenshot_20221219-182100.jpg

Und zu meinen Abzeichen. Ich verdiene jeden Monat eine Marke und der Prozess macht immer Spaß. Meistens gefüllt mit vielen Farben, muss ich sagen.

Screenshot_20221219-181935.jpg

Ein sehr aufregender Teil meines Lernens auf Duolingo ist die Suche nach Freunden. Friends quest passiert, wenn zwei gemeinsame Freunde eine Suche und eine Frist erhalten. Die beiden Freunde sollen zusammenarbeiten, um das Ziel zu erreichen, bevor die Zeit abläuft. Gut ist, dass die Zeit immer vernünftig ist und meine Freunde immer mit Adrenalin gepumpt werden. Es gibt keinen langweiligen Moment mit meinen Duolingo-Freunden.

Screenshot_20221219-181905.jpg

Ich werde ständig daran erinnert, wie gut meine Freunde sind, und das ist für mich eine Motivation. Sie werden benachrichtigt, dass Ihr Freund einen 100-Tage-Streak erreicht hat und so möchten Sie auch dort erreichen. Es macht Spaß!

Screenshot_20221219-181504.jpg

Ich bin in Einheit 13. Der Teil, auf den ich mich während des Unterrichts immer freue, ist, wenn ich eine Geschichte lesen kann. Ich lerne neue Wörter von Geschichten und es ist immer interessant.

Die Reise war erfüllend. Mit jeder Lektion, die ich nehme, komme ich näher zum Deutsch lernen besser. Ich sehe Leute mit 375+ Streifen und ich kann es kaum erwarten, dorthin zu kommen

Mit liebe, wongi✨



0
0
0.000
0 comments